شنبه 06 مرداد 1403
تاریخچه مرکز رشد

مرکز رشد واحد آموزشی و پژوهشی گیلان


تاریخچه:
با توجه به  قانون حمایت از شرکتها و موسسات دانش بنیان مصوب 1389 و همچنین مصوبه هیات وزیران سال 1400 در خصوص حمایت از تولید ، دانش بنیان و فناور و اشتغال آفرین در صنعت آب و برق و همچنین وظیفه راهبری پژوهشگاه نیرو بهمراه مراکز تابعه آن در سراسر کشور مرکز رشد واحد آموزشی و پژوهشی گیلان نیز در سال 1401 فعالیت خود را در بخش رویداد فناورانه مدیریت بهیه سازی مصرف انرژی  در استان  گیلان  آغاز بکار نمود.


دفتر مرکز رشد این واحد در طبقه دوم ساختمان قدیمی  واحد آموزشی و پژوهشی گیلان مستقر می باشد . از حیث ماموریت کاری بر حسب شرح وظایف ابلاغی استان گیلان و استان قزوین تحت پوشش مرکز رشد گیلان قرار دارد .


با توجه به حکم ابلاغی و تعیین شرح وظایف مرکز رشد، آقای فریدون پورسمیعی بعنوان مسئول مرکز رشد و آقای مهندس بیژن رضایی ، مدیر عامل شرکت طراحان محیط خزر  نیز به عنوان کارگزار مرکز رشد (بعنوان واسط و همرسان بخش صنعت و مراکز دانش بنیان) با این مرکز در قالب تفاهم نامه همکاری می نماید .



پذیرش واحد های  فناور :
با توجه به رسالت آموزشی این  واحد در حوزه آموزش از راه دور( وزارت نیرو )درکل کشور که متولی اصلی برگزاری این نوع دوره های آموزشی می باشد و همچنین طبق نظر رییس مرکز  توسعه فناوری برق و انرژی پژوهشگاه نیرو بدلیل نداشتن فضای اداری و آموزشی جهت استقرار فیزیکی مراکز دانش بنیان مقرر گردید در سامانه آموزش واحد فضایی برای استقار شرکتهای دانش بنیان اختصاص داده شود که در قالب اتاق کار مجازی در اخیتار شرکتهای دانش بنیان قار گیرد .


 در این فضای مجازی شرکتها از طریق سامانه یکپارچه آموزش  می توانند مشخصات شرکت خود ، مجوزهای فعالیت ، محصولات و فعالیتها ، ساختار سازمانی ، گزارش عمکلرد ، نمودارها ، ایده ها و طرح ها ،  مقاله ها و کتابهای ، عکس ها و تصاویری از فعالیتها و محصولات ، تراز حساب مالی و سایر موضوعات در معرض دید عموم مخاطبین و ذی نفعان خود  قرار دهند .
لیست شرکتها و موسسات دانش بنیانی که در سامانه  معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری  آمده است در حوزه استان گیلان استخراج  شده است که با این شرکتها در حال مذاکره بوده تا بر اساس شرح فعالیتهای آنها و نیازهای و خواسته های صنعت آب و برق گیلان و قزوین جهت استقار در فضای اتاق کار مجازی واقه در سامانه آموزش واحد جهت دسترسی آسانتر به بازار عرضه فناوری  های صنعت و آب و برق در یک شبکه گسترده و جامع قرار بگیرند


کارگزار
شرکت طراحان محیط خزر- اقای مهندس بیژن رضایی (مدیر عامل)


اطلاعات تماس :
013-333324640 داخلی 6
013-33328089 دور نگار
09304061480  مسئول مرکز رشد (پورسمیعی)
Poorsamiee25@gmail.com